PRAWNIK
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieńsku zwany dalej Zamawiającym zaprasza do złożenia oferty na Wybór Wykonawcy do realizacji zadania 2 Realizacja usług aktywnej integracji wobec osób z niepełnosprawnościami, bezrobotnych lub biernych zawodowo świadczącego usługę przeprowadzenia poradnictwa prawnego w okresie od maja 2022 roku do grudnia 2022 roku.
Projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt. pn. Każdy jest ważny-Aktywna Integracja w Gminie Pieńsk nr RPDS.09.01.01-02-0109/20-00
realizowanego przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieńsku
I. SZCZEGÓŁOWY OPIS ZAKRESU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa:
przeprowadzenia indywidualnych zajęć z zakresu poradnictwa prawnego 45 Uczestników projektu pn. „Każdy jest ważny – Aktywna Integracja w Gminie Pieńsk ”, w ramach zadania 2 - Realizacja usług aktywnej integracji wobec osób z niepełnosprawnościami, bezrobotnych lub biernych zawodowo w łącznym wymiarze 270 godzin zegarowych (tematyka wg potrzeb UP m.in. formy przekazywania własności, problematyka zadłużeń sprawy mieszkaniowe oraz praw konsumenckie itp.).
2. Miejsce świadczenie usługi:
Pieńsk, ul. Bolesławiecka 18A lub inne miejsce wskazane przez Zamawiającego.
3. Liczba godzin świadczenia usług wynosi: :
- 270 godzin od maja 2022 r. do grudnia 2022 r.- indywidualne poradnictwo prawne.
- Szczegółowy harmonogram zajęć świadczenia usługi doprecyzowujący dni oraz godziny prowadzenia zajęć, zostanie ustalony wspólnie z Wykonawcą po podpisaniu umowy.
4. Termin realizacji zamówienia:
od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2022 r.
5. Zakres czynności polegać będzie miedzy innymi na :
- udzielnie 45 Uczestnikom Projektu skonkretyzowanej informacji o obowiązującym stanie prawnym w zakresie m.in. prawa rodzinnego, prawa cywilnego, prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, prawa administracyjnego, z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, pomocy społecznej, itp. o przysługujących j uprawnieniach, o spoczywających obowiązkach, udzielanie porad i wskazówek, co do sposobu występowania przed sądem, wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego oraz pomocy w sporządzaniu pism tj. udzielanie porad prawnych co do rodzaju, formy i treści pisma, udzielenie praktycznych wskazówek, co do sposobu sporządzania pism, sprawdzanie oraz poprawienie pisma sporządzonego przez osobę uprawnioną.
- dokumentowaniu ww. działań zgodnie z wymaganiami zamawiającego
- współpracy z koordynatorem projektu oraz z innymi specjalistami realizującymi zadania w ramach projektu.
6.Osoba realizująca zadania w obszarze wsparcia winna posiadać:
- Wykształcenie wyższe umożliwiające przeprowadzenie danego wsparcia będącego przedmiotem zapytania
- Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu wsparcia indywidualnego z zakresu poradnictwa prawnego, przy czym minimalne doświadczenie jest nie krótsze niż 2 lata .
- Wymagane predyspozycje i kompetencje: komunikatywność, odporność na stres, kreatywność, cierpliwość, odpowiedzialność, odporność emocjonalna, empatia, podzielność uwagi, dokładność i spostrzegawczość, dążenie do rozwoju, praca w zespole, zaangażowanie, branie odpowiedzialności, budowanie relacji.
- pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- nie była karana za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu, wolności seksualnej i obyczajności, przeciwko rodzinie i opiece, przeciwko czci i nietykalności cielesnej (Rozdz. 25-27 KK) i nie toczy się w stosunku do niej postępowanie karne
7. Wykonawca winien prowadzić dokumentację
w sposób zgodny ze szczegółowymi instrukcjami, które zostaną mu przekazane na spotkaniu organizacyjnym. Wymaganą dokumentację stanowią:
- karty czasu pracy zawierające opis prowadzonych działań,
- harmonogramy zajęć (uzgodnionym z Zamawiającym),
- dziennik zawierający nazwiska prowadzącego zajęcia, terminy, godziny i tematy poszczególnych zajęć
- listy obecności na zajęciach (zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego),
Wszystkie dokumenty przekazywane uczestnikom i Zamawiającemu winny być oznakowane, zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji. Wykonawca ww. oznakowanie może pobrać (otrzymać) od Zamawiającego wersji elektronicznej po podpisaniu umowy.
8. Wymagania ogólne:
- Wykonawcę lub osoby realizujące zamówienie (animator) będzie obowiązywał miesięczny limit zaangażowania zawodowego personelu w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Zamawiającego i innych podmiotów wynoszący 276 godzin miesięcznie zgodnie z treścią obowiązujących Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
- Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do złożenia stosownego oświadczenia w tym zakresie, a także jego aktualizacji w ramach realizacji umowy.
- Wykonawca nie może być zatrudniony w instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego (rozumie się przez to Instytucję Zarządzającą Programem Operacyjnym lub instytucję, do której Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym delegowała zadania związane z zarządzaniem Programem Operacyjnym) na podstawie stosunku pracy chyba, że nie zachodzi konflikt interesów lub podwójne finansowanie (zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020).
II. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego:
- kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów- Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej -Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
- zdolności technicznej lub zawodowej tj.- Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że dysponuje lub będzie dysponować min 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia- załącznik nr 4
Wykonawca, który nie spełni wymagań określonych w zaproszeniu podlega wykluczeniu.
III. WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wypełniony formularz oferty „Oferta” – wg załącznika nr 1 do zapytania.
- Oświadczenia Wykonawcy – wg załącznika nr 2 do zapytania.
- Zestawienie kosztów zadania – załącznik 3 do zapytania.
- Wykaz kadry przeznaczonej do realizacji zadania – wg załącznik nr 4 do zapytania
- Oświadczenie o braku powiązań z zamawiającym – wg załącznika nr 5 do zapytania.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (jeżeli dotyczy).
IV. KRYTERIA OCENY OFERT I INFORMACJE O WAGACH PUNKTOWYCH WRAZ Z OPISEM PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami:
- Cena –A(x) – 80%
- Doświadczenie zawodowe - 20 %
Cenę należy przedstawić wg. Formularza cenowego- załącznik nr 3 do niniejszego zapytania cenowego.
ad 1.1. pkt. 2)
B(x) Doświadczenie osób
Zamawiający będzie oceniał oferty przyznając punkty za udokumentowane doświadczenie przyznając punkty wg następującej zasady:
- od 3 m-cy do 6 m-cy (włącznie) doświadczenia związanego ze świadczeniem usług psychologicznych - 5 pkt
- powyżej 6 m-cy do 12 m-cy (włącznie) doświadczenia związanego ze świadczeniem usług psychologicznych - 10 pkt
- powyżej 12 m-cy doświadczenia związanego ze świadczeniem usług psychologicznych - 20 pkt
Do wyliczenia tego kryterium będą brane pełne miesiące posiadanego doświadczenia.
Maksymalna liczba punktów, które Wykonawca może uzyskać od jednego członka komisji, wynosi 100.
V. SPOSÓB, MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
- Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Bolesławiecka 18 , 59-930 Pieńsk , do dnia 11.05.2022r. r. do godz. 14:00 z dopiskiem na kopercie:
Oferta na realizację usług aktywnej integracji wobec osób z niepełnosprawnościami, bezrobotnych lub biernych zawodowo poprzez świadczenie usługi poradnictwa prawnego w ramach realizacji projektu "Każdy jest ważny – Aktywna Integracja w Gminie Pieńsk realizowanego przez Miejsko Gminny Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pieńsku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. - Oferta wraz z załącznikami powinna być trwale spięta i podpisana przez osobę upoważnioną do złożenia oferty.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający: poprawi, omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w zestawieniu kosztów zadania z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zaproszeniem, które nie powodują istotnych zmian w treści oferty, zawiadamiając niezwłocznie o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
VI. Wybór najkorzystniejszej oferty
- Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę, która spełnia wszystkie wymogi określone w zapytaniu ofertowym, oraz która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów
- otrzyma największą ilość punktów. - Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców którzy złożyli oferty, o wynikach postępowania.
- Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejszą, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie zawarcia umowy.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie uchylał się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, z zastrzeżeniem nieprzekroczenia wysokości środków zaplanowanych w budżecie projektu na realizację niniejszego działania.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowanie jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę którą zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
- Informację o wyborze Wykonawcy lub o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zamieści na stronie internetowej Zamawiającego i w Bazie Konkurencyjności.
VII. TERMIN REALIZACJI UMOWY
Od daty podpisania umowy do dnia 31.12.2022 r. zgodnie z realizacją projektu "Każdy jest ważny – Aktywna Integracja w Gminie Pieńsk
VIII. INFORMACJE NA TEMAT ZAKAZU POWIĄZAŃ OSOBOWYCH LUB KAPITAŁOWYCH
Z udziału w postępowaniu wykluczone są podmioty powiązane osobowo i kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przeprowadzaniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ PO,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
IX. WARUNKI ZMIAN UMOWY
- Zamawiający przewiduje następujące zmiany:
- w razie zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych,
- w wyjątkowych sytuacjach zmiana osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w zaproszeniu i posiadały min. takie same doświadczenie.
- zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności niezależnych od stron, stanowiących obiektywną przeszkodę w wykonaniu przedmiotu umowy - o okres trwania przeszkody.
- zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia umowy w przypadku zmian terminów w umowach pomiędzy Zamawiającym a instytucjami pośredniczącą i zarządzającą realizację Projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie – o okres przesunięcia.
- Nie stanowi zmiany umowy:
- zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy,
- zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.
- jednorazowe zastępstwo osób realizujących zamówienie, w jednostkowych nagłych uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem, że osoby te spełniają wymagania określone w Zaproszeniu.
- Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają zgody Zamawiającego oraz pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
X. INFORMACJE OGÓLNE
- Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych i wariantowych,
- Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu podobnych usług.
- Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Zamawiający zastrzega sobie, podpisanie umowy po terminie związania ofertą za zgodą Wykonawcy z przyczyn obiektywnych występujących po stronie Zamawiającego (np. z powodu braku środków finansowych).
- Do niniejszego zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy Pzp.
Zamówienie realizowane jest na podstawie wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. - Złożenie przez Państwa oferty nie jest równoznaczne z jej wyborem i zawarciem umowy.
- Osobą do kontaktu jest Katarzyna Osak, tel. 75 77 85 922
- Oferta wraz z załącznikami powinna być złożona na poniższych wzorach.
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje że powyższe informacje zawarte są w projekcie umowy.